من برای دولت وجود عکس العمل روی نقشه ندارم تا به دموکراسی تندروانه خاورمیانه ای عشق بورزید

 
"در حساب توئیتر اسنودن آمده است: پیش از این من برای دولت کار می‌کردم، اکنون برای همگان کار می‌کنم." از همگان نیمی هم برای دولت کار می کنند، «من هم برای دولت کار می کنم و هم برای دولت کار نمی کنم.»
    "هشدار خامنه‌ای به عربستان: عکس‌العمل ما خشن و سخت خواهد بود." عکس العمل؟ آیا عکس العمل گرفتن عکس از عمل و قرار دادن عکس پیش روی عامل نیست؟  اساسا چرا از اول عمل نکنید که مجبور شوید از عمل دیگران عکس بگیرید؟ مگر اهل عمل خسته اند!
    "قشقاوی: رفتار سعودی‌ها بهتر شده، رسانه‌ها تندروی نکنند،" چرا مسئولین فکر می کنند رسانه ها ابزار دست آنها هستند!!! یادم رفت اینجا ایران است! رسانه باید مستقل باشد، تند روی و کند روی حق شما بر تفسیر پدیده ها و احتمالا تغییر غیر اخلاقی آنهاست.
    "غلامرضا عباسی، رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور: کارگری که کمتر از سه میلیون تومان بگیرد نمی‌تواند زندگی کند." چند شک وجود دارد: 1.این کارگران کارگر نیستند؟ 2.این کارگران بیشتر از سه میلیون می گیرند؟ 3.این کارگران زندگی نمی کنند، و می شود زندگی هم نکرد اگر دلت خواست؟ 4. اینها وجود را ندارند؟
    "حسن فیروز‌آبادی٬ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفته «انقلاب با گذشتن از مساله هسته‌ای باید دوباره برگردد به موضع اصلی امام خمینی و
جلوگیری از نفوذ آمریکا و آمریکایی در ایران.» از کدام انقلاب سخن می گویید؟ همه چیز تغییر می کند. اگر قرار بود روی مواضع 37 سال پیش بمونید، چرا اساسا بخواین عبور کنین که حالا دوباره بخواین برگردین؟ انقلاب قرار بود ایران رو به عربستان 1400 سال پیش برگرداند، شما می خواهید ایران را به انقلاب 57 بازگردانید؟ کجا بودید تا حالا؟
    "به گزارش رسانه‌های مختلف، پیش از ورود شکیرا، خواننده معروف کلمبیایی به تالار سازمان ملل برای خواندن آهنگ Imagine جان لنون، هیات جمهوری اسلامی از سالن خارج و بعد از برنامه‌ی او، به سالن بازگشتند." دست کم به احترام نماد موزیکال صلح می نشستید! یعنی شکیرا در حد احمدی نژاد بود؟
    "ما همان‌گونه که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم آماده کمک به دموکراسی در سوریه و نیز یمن هستیم. ما از تداوم قدرت با رأی ملت و نه اسلحه حمایت می‌کنیم. ما از حکومت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت دفاع می‌کنیم. حجت الاسلام والمسلمین فریدون (حسن روحانی)" دموکراسی موشک هسته ای نیست که «استقرار» (اینستالیشن) یابد، در عراق و افغانستان هم دمکراسیی وجود ندارد، همانطور که در سوریه و یمن نخواهد بود. حکومت اکثریت هم ملاک دموکراسی نیست، اما ایران خود دارای همان حکومت اکثریت هم نیست، چه رسد به اینکه بخواهد از در بیرون از ایران دفاع کند.
    "حسن روحانی، نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که به توافق هسته‌ای ایران حمله می‌کنند را متهم کرده که به سختی می‌توانند ایران را روی نقشه جغرافیا پیدا کنند، یا این که نمی‌دانند تهران پایتخت ایران است." ظاهرا حسن روحانی افراطگرایانه حتی نظریه ادوراد سعید را هم رد می کند که بر اساس آن شرق ناتوان از شناخت خود است، شرق‌شناسی می‌خواهد به آنان کمک کند تا خود را بشناسند. به عبارتی، شرق‌شناسی شرق را هم به شرقیان می‌شناساند. آیا ادوراد سعید اشتباه می کند، یا رئیس جمهور ایران که می گوید غربی ها شرق را نمی شناسند؟

هیچ نظری موجود نیست: