آیت الله جنتی: «این نظام، هیچی نیست»!!! (برهان در اثبات عدم وجود نظام)

به برخی از دوستان که در مورد دانشگاه رفتن در ایران مشتاق بودند، و معمولن آنرا با شوق به آموزش و تنفس در جوّ دانش یکی می دانستند، همیشه مشکوک بودم. خب چه میشه کرد، چند وقته که دانش هم کالا شده و بت وارگی یافته. یه جور ژست مصرف گراییه که اگر هر چی بیشتر مصرف کرده باشی، اعتماد به نفس بهتری داری؛ هر چی واحد و سال و مقطع بیشتر به خودت زده باشی در وادی دانش، ابهتت بیشتر میشه.
خب البته یاد رضا شاه بخیر که این وجه مدرنیته رو به ایران آورد؛ ولی فرهنگ این مملکت همون دانشگاه رو تبدیل کرد به بخش مهمی از دنیای 1984یه خودش. حالا باید سالها رفت و در باب محصولات این دانشگاه ها تحقیق کرد؛ یکیش خود من. خب من از سال 88 واقعا از این فعالیت در ایران تا کنون استعفا داده ام، و این جزو افتخارات منه که این امکان رو بهم میده الآن این متن رو بنویسم. آیت الله احمد «خیلی» جنتی اخیرا در مورد مستطاب دانشگاه ها و اساسا نهاد دانشگاه گفته که «کار کادر سازی نظام را بر عهده دارند»!!! البته در خاورمیانه این یک رسم است که هر امر غربی را از شورت و عینک گرفته تا بمب اتم و ماهوره می گیرند و گند می زنند بهش یعنی بومی می کنند، محلی می کنند، استادندارهای جهانیش را پایمال می کنند. حالا مورد دانشگاه هم از آن موارد است که اصلن کسی در غرب هم باورش نمی شود که در یک ناکجا آبادی «دانشگاه»، این رکن از دموکراسی، بشود محل کادر سازی برای یک نظام غیر دموکراتیک. من نمی دانم پس حوزه چیست؟ پس فرق حوزه و دانشگاه چه می شود؟ بعد اصلن اساسا اگر اینطور بشود، امر وحدت بین حوزه و دانشگاه چه می شود؟ چون وحدت باید یک جایی باشد که یک فرقی هم باشد دیگر، چون اگر وحدت واقع شده باشد و فرقی نباشد که اصلن خود مسئله وحدت دیگر مسئله قابل حلی نیست بلکه خودش به تاریخ پیوشته است. بعد من اصلن یادم نمی آید که کادر نظام بوده باشم. یعنی بودم ولی ذهن منو جایگزین کردن؟ بودم ولی به خودم تلقین کرده ام که نبوده ام؟ حالا این دانشگاهی که ما رفته ایم و هیچی نشیدیم یعنی چون هیچی نشدیم «کادر نظام» شدیم؟ آنوقت یعنی کادر نظام، هیچی نیست؟ اگر کادر نظام هیچی نیست، اساسا خود نظام چیست؟ اگر نظام همی هیچی نیست، پس آیت الله جنتی چیست؟ خلاصه اینکه من باید به دلایل مختلفی به خود نظام رجوع کنم و حقوق عقب مانده خود را مطالبه نمایم، چون فهمیده ام عمری است که ما کادر نظام بوده ایم بی جیره و مواجب. اینها رو هم الآن برای همین نظام می نویسم. ای نظام، کجایی که هیچی نیستی...

هیچ نظری موجود نیست: